Wednesday 15 August 2012

Brownie kokosowe


Super pyszny i super prosty przepis z bloga White Plate.
Skladniki:
(u mnie idealnie na blaszke kwadratowa 23cm, lub 20/30cm)
  • 200 g gorzkiej czekolady (70%, ale ja dalam co akurat mialam w szafce :))
  • 180 g masła
  • 200 g drobnego cukru - u mnie 150g
  • 120 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 150 g kremu kokosowego z puszki - doszlam do wniosku, ze musi to byc 'coconut cream' i rzeczyswiscie sprawdzilo sie
  • 3 jajka
Czekoladę i masło rozpuścić w misce ustawionej na garnku z gotującą się wodą. Lekko przestudzić. Dodać krem kokosowy i lekko roztrzepane jajka, dokładnie wymieszać łyzką.
W drugiej misce wymieszać mąkę, proszek do pieczenia i cukier i dodać do masy czekoladowej.
Formę o wymiarach 20x30cm wyłożyc papierem do pieczenia.
Wlać masę, wyrównać wierzch.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st C i piec ok. 30 minut - brownie powinno być mokre w środku. W żadnym razie suche. (Dobrze jest jednak sprawdzac po drodze - moje siedzialo dokladnie 30min i bylo juz przesuszone, a ja wole takie mocno glejowate brownie. Ale musi to byc wina mocy piekarnika, bo to nie pierwszy raz...)
Ostudzić w blasze, następnie kroić na porcje.


No comments:

Post a Comment