Wednesday 4 November 2015

Torcik czekoladowy z kremem z masła orzechowego...


Sama już nie wiem gdzie i kiedy znalazłam gdzieś masę do torta składajaca się z masła orzechowego i kremowego serka... Hm... Spodobało mi sie bardzo! A co komponuje się z masłem orzechowym lepiej, niż czekolada? Dlatego powstał bez-okazyjny, przed szaleńczo-urodzinowo-sezonowy torcik, bazujacy na przepisie, z którego korzystałam już kilkukrotnie (tutajtutajtutaj i tutaj). 
Składniki:
(na 2 blaty z tortownic/foremek 18cm)
  • 175g maki z proszkiem do pieczenia (self-raising), przesianej
  • 3 łyżki kakao
  • 175g bardzo miękkiego, niesolonego masła
  • 175g drobnego cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 jajka
  • 1-2 łyżki mleka
na wierzch:
  • 180g opakowanie serka kremowego, u mnie Philadelphia
  • 100g masła orzechowego
  • 1/2 szklanki śmietanki do ubijania
  • 2-3 czubate łyżki cukru pudru, lub do smaku
  1. Rozgrzej piekarnik do 180stC. Wyłóż pergaminem do pieczenia dna 2 tortownic 18cm. Odejmij z odważonej maki 3 łyżki i wsyp z powrotem do torebki - kakao nadrobi różnicę.
  2. Wsyp wszystkie składniki ciasta (bez mleka) do miski i zmiksuj, az do uzyskania kremowej konsystencji. Jeśli mieszanka jest za gęsta dodaj odrobine mleka. Rozdziel ciasto pomiędzy przygotowane blaszki, wyrównaj powierzchnię i piecz, najlepiej na tej samej półce piekarnika, przez 20-25min. Zostaw do ostudzenia przez 5min, a następnie wyjmij na kratkę i zostaw do całkowitego ostudzenia.
  3. Masa na wierzch: zmiksuj mikserem wszystkie składniki, na gładka masę. Część (około 1/2) zużyj do przełożenia ciasta, a resztę do posmarowania wierzchu i boków. [Ja eksperymentowałam i nie mogłam się zdecydować, jak rozłożyć masę, ale lubię bardzo 'masiste' ciasta - następnym razem użyję raczej o połowę więcej składników].

No comments:

Post a Comment